یاداشت میرحسین موسوی درخصوص عاشورا!
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی
یرحسین موسوی، به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، با نگارشیادداشتی ضمن مرور کوتاه فلسفه عاشورا نوشت: حسین‌(ع) زمانی به پا خاست کهبازمانده‌ی دستاوردهای نهضت نیای خود را در معرض تندبادهای تمامیت‌طلبیتشنگان قدرت یافت. حسین‌(ع) می‌دانست که در این راه چه رنج‌های بزرگی درانتظار اوست.
آفتاب:میرحسین موسوی، به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، با نگارش یادداشتی ضمن مرورکوتاه فلسفه عاشورا نوشت: «حسین‌(ع) زمانی به پا خاست که بازمانده‌یدستاوردهای نهضت نیای خود را در معرض تندبادهای تمامیت‌طلبی تشنگان قدرتیافت. حسین‌(ع) می‌دانست که در این راه چه رنج‌های بزرگی در انتظار اوست.»

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در همین نوشته تاکید می‌کند که«دین‌گریزی هنگامی زمینه‌ی گسترش پیدا می‌کند که دینی که ترویج می‌شود، بابدیهی‌ترین اصول اخلاقی مثل صداقت و پرهیز از دروغ در تضاد باشد.»

موسویاز همراهان خود درخواست کرده است «که کاری زینبی کنیم و پیام راستین دینرا با چهره‌ی فطرت‌پسندانه‌ی آن به تشنگان حقیقت برسانیم. بر ماست کهماجرای راستین انقلابی که در این دیار به نام دین برپا شد را بازگو کنیم ودر این بازگویی از نقد منصفانه‌ی گذشته نهراسیم و در عین حال، از نفیدستاوردهای بزرگ آن پرهیز کنیم.»
کد مطلب :



:: بازدید از این مطلب : 993
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: